الفصل 4 | من 4 فصل

الفصل الرابع

المشاهدات
11
كلمة
529
PDF
تحميل الفصل
التقدم في الرواية 100%
حجم الخط: 18

رواية لا يستحق الجزء الرابع 4 بقلم سولييه نصار لا يستحقرواية لا يستحق الحلقة الرابعة -ايه ؟! قولتها بصد.مة وانا بقوم …كنت حاسة الدنيا بتلف بيا ….دموعي نزلت وحسيت اني دا.يخة …اخويا زين مسكني وقال : -اهدي يا حنان ! بصتله بصدمة وقولت : -زين …زين أنا مش مصدقة …ازاي …ازاي يعمل كده !!! ازاي يقول أنا اللي مبخلفش …هو اللي مش بيخلف…ده ده … قعدني على الانتريه وانا حاسة اني دايخة …دموعي بتنزل وانا بقول

بصوت مخنوق وبضرب على قلبي: -أنا …أنا قولت أني مش عايزة عيال مادام مش هتكون منه ..أنا ضحـ.يت برغبتي اني اكون أم عشان خاطره وهو يعمل معايا كده …يعمل معايا أنا كده يا زين …. -بس يا حبيبتي بس …ميتساهلش دموعك ….

قالها زين وهو بيحضني بس انا كنت بعيط …قلبي كان وا.جعني…ازاي تضـ حيتي راحت هباء كده …ازاي شاف أن ده حق ليه وان ده مش تفضل مني …بس الحقيقة كنت أنا اللي غلطا.نة …ايوة أنا …أنا سكتت على الإها.نة من أهله ….كنت شايفاه ساكت وسلبي …رغم اني كنت تحت رجلين أهله …كنت بتحمل عشانه ورغم عصبيته معايا بس كنت بقول هو بيحبني وسكتت …سكتت وانا اللي خسرت في النهاية …أنا اللي اتقال عليا اني مبخلفش وقلبت في دماغي الوضع لو أنا اللي كنت مبخلفش كان هيعمل معايا أسوء من كده …

-أنا بمو.ت يا زين ..حاسة اني كل التضـ.حية اللي عملتها ضا.عت…ضا.عت خالص…

-طبيعي تضيع يا حبيبتي لأنها مش محلها …مش اي حد نضحي عشانه …الدين انصفنا وشرع الطلاق في الحالة دي والراجل ربنا شرع ليه الجواز تاني او الطلاق يعني مظلمش حد …بس انتي للاسف ضحـ يتي وانتي اللي اخدتي على دماغك في الآخر …بيقولوا إذا اكرمت الكريم ملكته وإذا اكرمت اللئيم تمردا…وهو لئيم لو عملتي عشانه ايه مش هيطمر فيه …أنا مكنتش حابب اتكلم عشان متقوليش بكرة أخويا خر.ب بيتي وبقولك دلوقتي لو عايزاني أربيه إنا هخليه يقول حقي برقبتي ..

-أنا مش عايزاك تتورط معاه في مشكلة …مش عايزة انك تضر.به و … -مين قال اني هضر.به أنا مش أهوج ولا متهور يا حنان …أنا مش همد ايدي عليه …أنا هعلم عليه بأكتر طريقة تزعله ! أنا هاخد حقك يا اختي . ………… مر أسبوعين

-روح رجع حنان يا معتز …البيت بقا زر.يبة وانا مش قادرة …والله ما قادرة اشتغل ومراتك التانية باردة مش راضية تشيل قشاية من البيت …حتى البنت اللي جابتها امبارح نضفت شقتها بس ومعملتش حاجة ليا عشان مدفعتش ليها…والمفروض انت اصلا اللي تدفع للبنت تنضف عشان اهلك ولا ست دينا احسن مننا … كانت دينا قاعدة على الانترية ببرود بتلعب عيالها ولا كأني ام معتز بتكلمها …. -دينا ادي العيال لماما وروحي نضفي البيت … قالها

معتز بتعب فبصتله وقالت : -انضف بيت مين معلش …وانا مالي هو أنا اللي خليته زريبة بعد كده أنا مراتك مش خدا.مة لأهلك …ممكن تروح ترجع الخد.امة الاولى اللي كنت متجوزها ومتحملة اهلك … -اسكتي حنان برقبتك … صر.خ معتز وقرب منها وكان هيمد ايديه عليه بس قالت ؛ -أعملها واضر.بني وانا هحبـ.سك وأحرمكم للأبد من عيالي …. -معتز خلاص أنا هنضف البيت … قالتها أمه بنبرة مكـ.سورة لسه هيرد بس جرس البيت رن …راح وفتح الباب ولقى شخص غريب بيقول:

-ده بيت استاذ معتز منصور … -أيوة خير … -اتفضل ده إخطار من المحكمة …الأستاذة حنان علي رافعة عليك قضية ! -قضية خلع ! قالها بصدمة فرد الراجل : -لا طلاق .

ابق قريبًا من جديدنا

تابعنا وما يفوتك جديد

اختر المنصة اللي تناسبك وتوصلك الفصول أول بأول.

أكمل القراءة في التطبيق

تجربة قراءة أفضل مع إشعارات الفصول الجديدة والوضع الليلي المريح



التعليقات (0)

جاري تحميل التعليقات...