-أنا مش و.حشة عشان اخد راجل من مراته يا مروان …أنا مش موافقة اتجوزك !
-شيراز أنا بحبك …
قالها بيأ.س وبعدين قال:
-أنا صدق ما فوقت …فوقت قبل ما اخسر.ك ….
-أنت خـ.سرتني بالفعل يا مروان …انت اتجوزتها هي وخلاص اقبل بنصيبك ….لكن تروح وتقولها انك هتتجوزني كأني وافقت لا ده مش هيحصل أنا مش لعبة في ايديك عشان تسيبني وتتجوزها وبعدين عايز ترجع …
مسك ذراعها وقال بقـ.هر,:
-أنتي عارفة هي اتجوزتني ازاي …عارفة أنها عملتي سحر عشان أحبها …أنا كنت مغيب يا شيراز …اعمل ايه قوليلي ….حرام عليكي تعا.قبيني بالشكل ده …لو عايزاني أطلقها هطلقها بس …
شدت ايديها وقالت بحد.ة ؛
-لا تطلقها ولا حاجة …لو طلقتها أو خلتها على ذمتك ده ميهمنيش …أنا خلاص مبقتش عايزاك ….
كان بيبصلها بصدمة …دموعه نزلت …حب حياته هو خـ.سره …بس ذنبه ايه …هو كان هيتجوز شيراز رغم أنها كانت أغنى منه اشتغل بإيديه واسنانه لحد ما فتح ورشته الخاصة وأبوها اللي كان راجل مبسوط اووي في الحارة اللي هو فيها وافق عليه وخطب حبيبته وفضل يجهز نفسه بسعادة لحد قرب الفرح ….حصلت مشاكل بينه وبين شيراز …مشاكل عبيـ.طة اووي …حس أنه كر.هها ومش طا.يقها وبدأ يحب إنجي اللي مكانش شايفها اصلا …وفعلا فسخ مع شيراز وبعدها بفترة اتجوز إنجي وعاش معاها بسعادة …كان مهو.وس بيها …كان زي الخاتم في صباعها….لحد ما فجأة اكتشف انها عاملاه سحـ.ر بالتفريق بينه وبين شيراز وسـ.حر تاني عشان تحبه ….طول حياته معاها وهي عايشة معاه بالسـ.حر !
…
قدر يفك السـ.حر بأنه راح للشيخ في الجامع اللي في الحارة وهي اكتشفت ومن وقتها حول حياتها لجحـ.يم
…….
كنت قاعدة على سريري وانا بعيط …أنا خسـ.رت حبي …خسـ رت مروان ….مش هقدر اعمله سحـ.ر تاني. الشيخ اللي بتعامل معاه قالي أنه فك السـ حر وأنه حصن نفسه بالقرآن فمتقدرش تعمله حاجة ….كانت تتمنى أنه يعا.قبها بس من غير ما يقهرها أنه يتجوز شيراز …أني أشوفه بيحب فيها قدامي ده ممكن يجنـ.ني …أنا شوفت حبه لها من قبل وكانت بمو.ت كل يوم ميت مرة لحد ما حد من اصحابي دلني على الشيخ حميد واللي عملي سحـ.ر عشان يبقى معايا ….كنت مغيـ.بـة. .بعمل المستحيل عشان اتجوزت …بس كل حاجة انقلبت عليا …انتفضت وانا حاسة بيه بيدخل الاوضة …عينيه حمرا من الغـ.ضب…وقبل ما اتكلم قرب مني وضر.بني بقلم لحد ما و.قعت على الأرض ….وبعدين قرب وفضل يضر.ب فيا وانا بصرخ وبترجاه يبطل لكنه كان بيصرخ وبيقول :
-ضيـ.عتيها من ايدي ربنا ينتـ.قم منك …ربنا ينتـ.قم منك !!!
…
بعد فترة …
كان نقلني للمستشفى لما أغمى عليا وفضلت انز.ف بشكل غريب ….
…
كان هو مستني برا اوضة الكشف بيفتكر نظرات الدكتور ليه وتهد.يده أنه هيبلغ عشان يعرف مين اللي ضر.بها ….
بعد شوية خرج الدكتور فقام مروان وقبل ما يتكلم قال الدكتور بحد.ة ؛
-كانت حامل وسقطت !!!
تابعنا وما يفوتك جديد
اختر المنصة اللي تناسبك وتوصلك الفصول أول بأول.
التعليقات (0)
جاري تحميل التعليقات...
لا توجد تعليقات بعد
كن أول من يشارك برأيه!