رواية خطيئة الجزء الثالث 3 بقلم سولييه نصار خطيئةرواية خطيئة الحلقة الثالثة -معرفش مين اللي ضر.بني يا فندم ….أنا. مشوفتش وشه… قولتها وانا نايمة على سرير المستشفى …دموعي بتنزل لوحدها ….عرفت اني خـ.سرت ابني ….الطفل اللي كان نفسي فيه من زمان عشان يربطني اكتر بمروان ….حسيت أن ربنا بيعا.قبني على الطريق اللي اخدته …انا خـ.سرت ابني قبل ما اعرف حتى أنه جوايا .. -متأكدة يا مدام إنجي … هزيت رأسي وقولت : -متأكدة يا باشا ….
بعد شوية مشي الضابط من عندي ودخل مروان قعد على الكرسي اللي جنب السرير وهو بيبص للأرض …كان مهموم اووي ….أنا كانت دموعي بتنزل وانا شايفاه بالطريقة دي …كان قلبي وا.جعني عشانه …أنا د.مرت حياته …أيوة بعترف اني عملت كده …بس انا عملت كده لاني بحبه …مكنتش قادرة أشوفه مع غيري ابدا….كنت مقهو.رة وهو بيحبها…كان نفسي احس بحبه …والسحر كان طريقتي الوحيدة …مكانش ليا اي فرصة قدام شيراز ..هي اجمل مني. ..أغنى مني ارق مني …وحتى أطيب مني
…لما فـ.سخ خطوبته معاها واتجوزني محاولتش تعمل اي مشا.كل …بعدت عن طريقي خالص. …لا كلمتني ولا كلمته …فضلت مهتمة بشغلها وحياتها وبس ….لو مكنتش بحبه مكنتش فر.قت بينهم بس انا بحبه …بحبه حتى اكتر منها …هي محصلهاش حاجة لما سابها…لكن أنا همو.ت …بس حالته اللي قدامي كانت وا.جعة قلبي اووي …الذ.نب اللي على وشه كان فظيع ….
لمست ايديه وهمست وقولت : -مفيش مـ.شكلة أنا مش زعلانة منك …احنا اكيد هنعوض ابننا ده …المهم أننا مع بعض … رفع رأسه وهو بيبصلي وقال : -أنا حاسس بالذ.نب …حاسس اني همو.ت ..مش ذنب اني مد.يت ايدي عليكي …ولا بسبب مو.ت ابني …ذ.نبي اني مرتاح أن الحاجة اللي كانت هتربط بيننا راحت …أنا مرتاح أن ابني ما.ت تخيلي !!!! مش حاسس بالذنب اني قتـ.لته بإيدي …شوفتي وصلتيني لفين …شوفتي عملتي فيا ايه …حولتيني لمسـ.خ! كان بيتكلم بـقـ.هر …
-مروان أنا بحبك … -متقوليش بحبك…متقوليهاش …انتي مش بتحبيني …انتي مهو.وسة ..مر.يضة نفسياً مفيش حد يحب حد يخليه كده … دموعي نزلت وقال؛
-خلتيني قا.تل …قتـ.لت ابني …ومش حاسس بالذ.نب بسبب كده…ضيـ.عتي حب حياتي من ايدي ….كـ.سرتي قلبي …قـ.هرتيني …شيراز مش راضية ترجعلي …انا بمو.ت …بمو.ت …بسأل نفسي أنا عملت ايه استاهل ده كله …ده أنا بعد مو.ت اهلك شيلتك في عيوني ..حتى لما اكتشفت عملتك المهـ.ببة مرضتش اطلقك لاني أمك قبل ما تموت وصتني عليكي وحلفتني اني مسبكيش …ده جزاتي على الخير اللي عملته …سحـ.ر …تعيشيني في وهم وتخسـ.ريني حب حياتي !!!
كنتي مبسوطة وانا خاتم في صباعك يا إنجي … فضلت أعيط وأنا قلبي و.اجعني …مسح هو دموعه وقال ؛ -أنا مش قادر …مش قادر …مش هقدر ابص في وشك بعد اللي حصل …مش هنسى الإنسان اللي أنا اتحولتله بسببك ….أنتي طالق يا إنجي …طالق !!! …..
تابعنا وما يفوتك جديد
اختر المنصة اللي تناسبك وتوصلك الفصول أول بأول.
التعليقات (0)
جاري تحميل التعليقات...
لا توجد تعليقات بعد
كن أول من يشارك برأيه!